четверг, 13 июня 2019 г.

Ігрові способи організації робочого дня дитини

Батьківський лекторій
Тема: Ігрові способи організації розпорядку дня дитини.
Режим дня сприяє нормальному розвитку дитини, зміцненню здоров'я, вихованню волі, привчає до дисципліни. Складають режим дня з урахуванням стану здоров'я, вікових анатомо-фізіологічних та індивідуальних особливостей дитини. Режим дня передбачає певну тривалість різних занять, сну, відпочинку, регулярне харчування, виконання правил особистої гігієни.

Привчати дитину до дотримання режиму необхідно з першого його життя: певний час сну і неспання, годування, прогулянок. Це не тільки полегшує догляд за дитиною, але й поступово з віком привчає його до порядку, охайності; 1,5 - 2 років діти переходять на одноразовий денний сон, в залежності від погоди прогулянки на свіжому повітрі займають 3 - 4 години. Рекомендується щодня через 1 - 1,5 години після сніданку займатися фізичним вихованням дитини.

Дослідженнями фізіологів і гігієністів встановлено, що організм дитини має найвищу працездатністю в ранкові години. Тому в цей час з дітьми дошкільного віку слід проводити найбільш трудомісткі заняття - малювання, ліплення, робота з ножицями.

У другій половині дня час занять слід скоротити, а час відпочинку збільшити. Перебуванню на повітрі відводиться 4 години. У режим дня дошкільників обов'язково повинні входити ранкова зарядка, рухливі ігри, фізичні вправи, спрямовані на розвиток основних рухів - ходьба, біг, лазіння. Харчування дітей від 3 років мало, чим відрізняється від харчування дорослих. Необхідно достатню кількість вітамінів, білків, вуглеводів. Приймати їжу слід не раніше ніж через 30 хвилин після гри або прогулянки, а вечеряти за 1 - 1,5 години до сну.

Необхідно прищеплювати дитині гігієнічні навички; привчати самостійно вмиватися, чистити зуби тощо До 6 років дитина спить вдень один раз. Батьки повинні поступово готувати дитину до сну, заспокоїти його після гри, простежити за вечірнім туалетом.

Надходження до школи переломний момент у житті дитини. Перевищення допустимого рівня навчального навантаження, відсутність режиму навчальної роботи, повноцінного відпочинку, фізичної праці, достатньо рухової активності ведуть до виснаження нервової системи школяра, до перевтоми і ослаблення організму, до зниження його опірності різним інфекціям. Важливо навчити дитину правильно регламентувати час навчальної роботи вдома: чергувати види занять з різних предметів, робити перерву між заняттями в 10 - 15 хвилин, під час яких знижується напруга, відпочивають очі.

Починати приготування уроків слід з письмових робіт, а потім переходити до усних. Слід правильно організувати відпочинок школярів на повітрі. Прогулянки, ігри повинні тривати не менше 3 годин на день, причому половина цього часу падає на перерву між заняттями в школі і вдома.
Для відновлення сил і працездатності організму дуже важливий нормальний сон. Дітям 7 - 10 років необхідно спати не менше 10 - 10,5 годин, підліткам - не менше 8 - 9 годин, інакше їх працездатність падає на 30%. Хронічне недосипання, як і розумова перевтома, є причиною дратівливості, грубості, неуважності. Слід уникати зайвих навантажень, які можуть порушити нормальний сон і шкідливо позначитися на стані дитини.

Велика увага в режимі дня школяра має бути приділено харчуванню. Правильно організований режим харчування (4 - 5 - кратний прийом їжі) має велике значення для його нормального фізичного і нервово - психічного розвитку. Вечеряти дитина повинна за 1 - 1,5 години до сну.

Щоранку дитина повинна робити зарядку, це повинно увійти у нього в звичку. Серйозної уваги вимагає від батьків організація вихідного дня і канікул школяра. Основні елементи режиму дня (сон, їжа, і т. д.) повинні залишатися такими ж, як і у звичайні дні, але при цьому максимум часу треба відвести перебуванню на повітрі, участі в походах та екскурсіях, відвідуванню музеїв, театрів. У вихідні дні необхідно дати дитині виспатися.

Існують ігрові способи залучення дитини до дотримання режиму дня. Наприклад:
1. Пазли( разом з дитиною батьки складають її режим дня з окремих малюнків, як пазл і залучають дитину до щоденного склеювання окремих частин виконаного розпорядку. Так до тих пір, доки не буде сформована звичка0
2. Гра-змагання ( організувати гру-змагання дитини з ігровим персонажем, аби він переміг її у дотримання режиму)
3. Квест( розвісити по будинку окремі частини розпорядку, аби дитина проводила свій день, рухаючись по цим частинам. Як по слідам)
4. Відео-конкурс ( запропонуйте дитині взяти участь у конкурсі режимів дня. Для цього їй треба виконувати свій режим у режимі відео, онлайн)
- Тому, важливо аби батьки не тільки володіли інформацією про режим дня дитини, але і залучали дитину до його дотримання, з опорою на власний приклад

Комментариев нет:

Отправить комментарий